Halv film - Frustrerande



Slog mig ner framför filmen Gilbert Grape, en riktig klassiker och en fantastiskt bra film. Som jag av någon anledning sett alldeles för sällan. Minns inte ens hur den slutade. Och här har vi tyvärr lite av problemet. Min inspelning av filmen var tydligen inte så lyckad då den efter en och en halvtimme abrupt avbröts, precis lagom till att man var riktigt fast och det i princip bara var slutklämmen kvar. Är det inte fräckt?

Nu sitter jag här och känner mig otillfredställd och frustrerad. En halvfilm är ingen film, nästan värre för nu har man lockats in i den och vill följa karaktärerna enda till slutet. Någonstans i bakhuvudet gnager en tanke om att den kanske slutade sorgligt och kanske hade jag inte velat se det...kanske vill jag lämna familjen Grape när det fortfarande finns ljusning och en strimma hopp. Fast nej...sorgligt eller inte...slutet måste ses. Frågan är bara hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0