Kamerarep med Körslaget



Igår var en händelserik och annorlunda dag. Svarade på en annons i förra veckan där de sökte statister som kunde hjälpa till vid kamerarepet på Körslaget. Eftersom jag under min jobbsökande period mestadels är hemmablivande tänkte jag att detta kunde ju vara lite spännande. Några dagar senare ringde telefonen och så var allt i rullning.

Igår åkte jag så ut till Frihamnen (efter lite kringflackande och fel bussåkande hittade jag slutligen dit). Blev inslängd med en gång när jag dök upp och fick tillsammans med några andra statister sitta utplacerad i green room medan kameramännen prövade vinklar och pratade med rösten i deras hörlurar. Dagen fortlöpte och fler statister droppade in, det blev mycket gående, sittande och stående. På eftermiddagen fick vi även bestiga scenen och låtsas vara kören så att ljus kunde riktas och kameravinklar åter igen sättas. Gry Forsell äntrade även hon scenen vid två tiden och övade manus.

Det hela var väl inte direkt någon utmaning och efter långt stillasittande blev man rätt trött och seg. Men de trevliga människorna jag träffade på, den god maten och fikan samt de två biljetterna till Körslaget som jag fick vägde helt klart upp det till plussidan. Kul är det också att få vara med lite bakom kulisserna och se hur hela stora produktionen går till. När jag stod där i strålkastarljuset på scenen insöp jag atmosfären och undrade i mitt stilla sinne hur det skulle vara att faktiskt få leda ett sådant här program? Nervöst, kul och säkert fantastiskt spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0