Pucko

Har återupptäckt en gammal barndomsfavorit. Älskade den fylliga chokladsmaken och milkshakekonsistensen. Eftersom jag bara fick den ibland var det extra speciellt att hålla glasflaskan i handen, skaka, dricka och njuta. Sen blev jag laktosintolerant och fick avsäga mig min älskade dryck och efter några år föll den i glömska. Tills nu då jag för några dagar sedan vandrade i matvaruaffären och blicken föll på en Pucko förpackning med ett stort L på...LÅGLAKTOS! Köpte självklart genast en förpackning och nu är jag frälst igen....helt underbart god! Och man bara måste älska namnet...jag menar vem kom på att döpa en chokladdryck till Pucko?



Nu har den fått sin självklara plats på kylhyllan...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0