Summering av Melodifestivalen 2010



Så var den svenska uttagningen över för i år och en vinnare har återigen korats. Hur ska då dessa händelserika veckor fram till finalen summeras? Har de varit storslagna, mangifika och alldeles underbara? Nej, tyvärr inte...till största del har det varit besvikelse på besvikelse och kanske är det dags att till nästa år fräscha upp, förnya och göra lite rokader. In med nytt och ut med gammalt. Vårstäda helt enkelt.

Många låtar har varit under all kritik och hur de ens lyckades få en plats i delfinalerna är för mig en gåta. Priset för sämsta låt går helt klart till Jenny Silver och hennes A place to stay inklusive metallhandske och allt. Programledartrion och de allra flesta mellanaktsnummer har kännts B-aktigt och till min besvikelse infann sig inte riktigt Melodifestivalmagin i år. Får i alla fall ge en stor eloge till folket som ändå lyckades rösta fram många bra låtar till finalen och hjälpte Anna till seger. Det var helt klart höjdpunkten för i år.

Om ni tror jag kommer sluta titta nu efter årets upplaga och skrika i falsett "Lägg ner Melodifestivalen!" så måste jag göra er besvikna för det kommer aldrig hända. Kommer troget bänka mig även nästa år med förväntansfull blick och hopp om ett superbra startfällt och fängslande programledare. Ropen ni för höra från mig blir istället "Förändring! Nyskapande! Färgsprakande kreativitet! Nästa omgång ska bli den bästa i mannaminne! Så kom igen, överraska mig!"


Bästa mellanakterna i år var dessa två...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0