Teater: Sårskorpor

Var iväg ikväll och fick mig en dos kultur. Riktigt trevligt att bänka sig i teatersalongen. Denna gång var det amatörteater från Kulturskolans glada teatergäng. Har själv stått på den scenen och får som alltid en längtan tillbaka upp dit när jag sitter i mörkret. Det var en fin föreställning med en hel del skratt och även lite allvar. Det märktes dock att det var amatörteater och berörd blev jag inte riktigt, men det är entusiasmen hos de medverkande som egentligen är det viktigaste och inte resultatet. Pjäsen Sårskorpor, skriven av Maria Blom, är däremot ett fantastiskt verk om människors ensamhet och utsatthet och hur allt vi egentligen behöver är varandra. Gillade den skarpt och det skulle vara kul att själv vara med i en uppsättning. Fanns många bra repliker...nu kommer jag självklart inte på en enda, men de fanns där det lovar jag! 

Oki, läggdags...sussa gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0